Klachtenregeling
Bent u tevreden, vertel het ons. Bent u niet tevreden, vertel het ook aan ons.
Klachtenloket Paramedici
Vanaf 1 januari 2017 zijn de regels voor het indienen van een klacht over uw zorgaanbieder gewijzigd.
Dit is geregeld in de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
De Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg verplicht zorgaanbieders tot:
- het hebben van een klachtenregeling;
- het aanbieden van een onafhankelijke klachtenfunctionaris;
- aansluiting bij een Geschilleninstantie.
Heeft u een klacht over of een geschil met een paramedicus, dan moet de zorgaanbieder u informeren over wat u kunt doen als u ontevreden bent over de geleverde zorg.
Procedure klacht afhandeling
Indien een patiënt ontevreden is over een podotherapeut en het niet is gelukt om de klacht samen met de patiënt op te lossen dan kan de patiënt bij het Klachtenloket Paramedici zonder kosten een klacht indienen.
De klachtprocedure start met het invullen van het klachtenformulier dat het KP heeft opgesteld.
Na ontvangst van de klacht start de klachtenfunctionaris van het KP met de behandeling van de klacht.
Bij het Klachtenloket Paramedici (KLP), kunt terecht voor het melden van een klacht over de podotherapeut.
Ook voor een geschil kunt u terecht bij het KLP. De geschillenregeling is erkend door het ministerie van VWS.
Samen komen we er uit!
www.kwaliteitsregisterparamedici.nl/klp/default.aspx